
Lees meer… over kopen of huren:
Alle informatie over ons huis kunt U op deze website met bijbehorende pagina’s terug vinden en lezen! Alle informatie kan ook gevonden worden via de zoekbalk (zoekpagina) en kunt U lezen ! Van kenmerken tot maten en/of afmetingen enzovoorts. En mocht U het echt niet kunnen vinden kunt U ons uiteraard ook altijd even bellen ! Wij staan U graag te woord.
Van ons huis is er een opnamestaat gemaakt en is uitgewerkt door onze makelaar, tevens zijn er daarna ook door ons zelf nog eens foto’s gemaakt als extra back-up met omschrijving erbij wat er wel en niet in het huis aanwezig is, wat er zoal hangt aan de muren en plafonds en wat er zoal ligt op de vloeren, hoeveel rookmelders er in het pand aanwezig zijn en dergelijken, dit om misverstanden achteraf te voorkomen. Indien U als huurder interesse heeft en of gaat huren is het verstandig om zelf uw eigen foto’s te maken voordat U in ons huis intrekt.
Wanneer kan er een bezichtiging van het huis plaatsvinden?
Huurrecht is een juridisch woord. Het betekent voor U als huurder dat U een baas boven zich heeft. (ookwel de huurbaas of huisbaas)
U bent namelijk alleen de huurder van een huurhuis en niet de eigenaar. U mag alleen gebruik maken van het huis van de verhuurder/de eigenaar.
U mag het dus zich niet toe eigenen. U kunt als huurder dan ook nooit zeggen, dit is “mijn huis” ! Het is voor u als huurder alleen uw verblijfsruimte/woonruimte ! U mag er dus wel in wonen en slapen maar ook niets anders.
Alles wat U wilt of doet met betrekking tot het huis (woonruimte) moet U altijd eerst vooraf overleggen met de eigenaar van het huis. Dit heet ook wel “Toestemming” vragen en dit doet U altijd vooraf !
Vooraf iets overleggen, vooraf iets aanvragen bij de eigenaar. Zelf (als huurder) geen beslissingen maken over wat maar iets met het huis te maken heeft.
Een voorbeeld, U vind de kleur van de witte radiator niet meer mooi en U denkt ik verf hem maar in de kleur paars. Niet doen, eerst schriftelijk toestemming vragen vooraf bij de eigenaar!
Altijd vooraf schriftelijke toestemming vragen aan de verhuurder (bij alles wat U wilt of gaat veranderen) voorkomt namelijk juridische problemen!
U wilt als huurder een bedrijfsactiviteit starten. Dan moet U als huurder eerst bij de verhuurder vragen of dat mag! Voorkom teleurstellingen want als U dit vooraf niet eerst vraagt aan de verhuurder (of bij de eigenaar van het huurhuis) dan heeft U zomaar als huurder een juridisch probleem en kunt U alsnog uw bedrijfsactiviteiten stopzetten en eventuele ontruiming en huisuitzetting volgt.
L ees nog meer vragen over koop en of (de) huur:
Ja, ons huis staat op dit moment in de stille verkoop ! Bij een goed bod gaat ons huis pas echt weg !
Huur is het bedrag dat de huurder per maand tijdig moet betalen aan de eigenaar/verhuurder. De huurder doet dit niet alleen tijdig maar ook uit eigen beweging om in het (huur)huis te mogen wonen, de verhuurder hoeft hier dus niet iedere maand een factuur voor te sturen, want de huur is namelijk een brengschuld, zie ook de volledige tekst / omschrijving bij het onderwerp / document ==> brengschuld verderop op onze website waar e.e.a. verder nog wordt toegelicht/uitgelegd voor de duidelijkheid. !
Een brengschuld is de huur ookwel de kale huur ! Huur is het bedrag dat de huurder per maand tijdig moet betalen aan de eigenaar/verhuurder voor de woning en dit is een bedrag exclusief de GWL kosten en lasten. De huurder betaalt de huur niet alleen tijdig maar ook uit eigen beweging om in het (huur)huis te mogen (blijven) wonen, de verhuurder hoeft hier dus niet iedere maand steeds een factuur voor toe te sturen, want het huurbedrag is namelijk een brengschuld ! Zie ook de volledige tekst / omschrijving bij het onderwerp / document ==> brengschuld verderop op onze website waar e.e.a. verder nog wordt toegelicht/uitgelegd voor de duidelijkheid. !
Huur moet de huurder altijd volledig en tijdig betalen anders is de huurder direct in verzuim ! Verzuim treedt namelijk direct zonder ingebrekestelling in na het verstrijken van een voor voldoening bepaalde termijn. Dat wil zeggen, betalen voor de 1’ste van de maand is voldoende duidelijk om te kwalificeren als een *fatale termijn [*= lees …]. De huurder is verplicht zich daaraan te houden anders is de huurder van rechtwege al direct in verzuim ! De huurder doet er dus verstandig aan om de huur voordat de nieuwe maand ingaat volledig en vooruit (tijdig) te betalen. Doet de huurder dit niet uit eigen beweging dan mag de verhuurder direct extra kosten in rekening brengen, incasso-maatregelingen treffen of de gemiste rente (en schade) verrekenen met de borg of zelf inhouden na afloop van de huurperiode.
De fatale termijn is een tijdstermijn waarbinnen een feitelijke handeling of een rechtshandeling dient plaats te vinden. Als een fatale termijn is verstreken, treedt automatisch verzuim in zonder dat een ingebrekestelling nodig is.
Wat wij van de huurder verwachten:
1. De huurder is een nette huurder, een net persoon.
2. Een huurder die zich aan de afspraken houdt.
3. Een huurder die geen overlast veroorzaakt
4. De gemaakte afspraken worden door de huurder nagekomen dat betekent u uw volledige medewerking verleend en ook altijd meewerkt met de verhuurder. U werkt de verhuurder niet tegen !
5. U schrijft zich in op het adres en blijft op het adres ingeschreven staan totdat het contract stopt of wordt opgezegd.
6. U betaald de huur altijd iedere maand optijd.
7. U betaald de volledige huur die de verhuurder u doorgeeft inclusief de jaarlijkse indexering volgens de berekening CPI van het CBS.
8. U vermeld bij iedere betaling om welke maand het gaat.
De schuldeiser kan van u als schuldenaar rente eisen als u te laat betaalt. De schuldeiser kan rente eisen die in de wet is vastgelegd (de zogenaamde wettelijke rente) of de rente die u bijvoorbeeld op voorhand met de schuldeiser bent overeengekomen (contractuele rente).
We pesten, bedreigen en negeren elkaar niet. We worden niet boos op elkaar. We staan elkaar altijd netjes en normaal te woord. We vinden drugs, wapens en vuurwerk in ons huurhuis niet thuishoren en daar houdt de huurder zich altijd aan. We vinden dat er geen plaats is voor racisme, discriminatie en geweld. We willen graag rechtstreeks contact met de huurder(s). We staan voor een positieve houding, correct gedrag en net (ABN) taalgebruik en lossen eventuele problemen direct op of zoeken samen naar een gepaste oplossing of alternatief.
U zorgt als huurder voor het klein en dagelijks onderhoud van het huis, woning, kamer en alles wat erbij hoort.
En u voert kleine reparaties uit.
U herstelt zelf de schade die U zelf heeft aangericht of door U toedoen zijn ontstaan. U vervangt de onderdelen die door U (of uw bezoek) kapot zijn gegaan of door U (of uw bezoek) veroorzaakt zijn.
De (herstel)kosten hiervan moet u zelf betalen.
Denk aan het:
- vervangen van de wc-bril
- het vervangen van een kraanleertje (bij een lekkende kraan)
- verven van de binnenmuren
- vastzetten en vastschroeven van trapleuningen, deurknoppen, deurbellen
- oliën en smeren van scharnieren en sloten
- schoonhouden en ontstoppen van het binnen riool
- het vervangen of vernieuwen van de batterijen in de bestaande rookmelders
- zie hieronder de gehele lijst
a. het witten van binnenmuren en plafonds en het schilderen van binnenhoutwerk en zonodig het behangen van de binnenmuren;
b. de voorbereidende werkzaamheden voor de onder a omschreven werkzaamheden, waaronder in elk geval het plamuren, schuren en opvullen van gaatjes, butsen en geringe (krimp)scheuren;
c. het vastzetten en vastschroeven van loszittende onderdelen van de woonruimte, waaronder in elk geval loszittende:
– trapleuningen, deurknoppen en drempels;
– elektrische schakelaars, wandcontactdozen en deurbellen;
d. het, zonder dat daaraan noemenswaardige kosten verbonden zijn, vervangen en vernieuwen van bestanddelen en onderdelen van de woonruimte, die gemakkelijk zijn te vervangen en zich binnen het woonruimtegedeelte van het gehuurde bevinden, waaronder in elk geval:
– kraanleertjes en andere eenvoudig te vervangen onderdelen van kranen;
– deurknoppen en sloten, hang- en sluitwerk van de deuren en ramen;
– vloer- en plafondroosters;
– sleutels van binnen- en buitensloten;
– garnituur voor douche- en toiletruimte;
– garnituur voor de w.c.;
– elektrische schakelaars, wandcontactdozen, deurbellen, kabel,- telefoon- en computeraansluitingen en vergelijkbare onderdelen van datanetwerken;
e. het gangbaar houden, regelmatig controleren van de beweegbaarheid en zonodig oliën en smeren of ontkalken van beweegbare onderdelen, waaronder in elk geval:
– scharnieren van deuren, luiken en ramen;
– sloten;
– kranen;
f. het treffen van voorzieningen ter voorkoming van (reparatie van) bevroren kranen;
g. het vervangen van lampen aan de buitenzijde van het woonruimtegedeelte van het gehuurde en in de gemeenschappelijke (buiten)ruimten;
h. het vervangen van beschadigde ruiten en ingebouwde spiegels, voorzover daaraan geen noemenswaardige kosten verbonden zijn;
i. het, zonder dat daaraan noemenswaardige kosten verbonden zijn, onderhouden en vervangen van onderdelen van technische installaties, gelegen binnen het woonruimtegedeelte van het gehuurde en daar deel van uitmakend, voorzover deze werkzaamheden onderhoudstechnisch eenvoudig zijn en geen specialistische kennis vereisen, waaronder in elk geval:
– het ontluchten en bijvullen van het water van de verwarmingsinstallatie;
– het opnieuw opstarten van de verwarmingsinstallatie na uitval;
– het vervangen van filters van de (mechanische) ventilatie en het schoonhouden van de roosters;
j. het aanbrengen en onderhouden van tochtwerende voorzieningen, indien noodzakelijk en voorzover aan deze werkzaamheden geen noemenswaardige kosten verbonden zijn;
k. het, zonder dat daaraan noemenswaardige kosten verbonden zijn, vervangen en vernieuwen van bestanddelen en onderdelen van de woonruimte welke zich buiten het woonruimtegedeelte van het gehuurde bevinden en die gemakkelijk zijn te vervangen, waaronder in elk geval:
– onderdelen van de brievenbus;
– onderdelen van de buitenlamp;
– onderdelen van de carport;
– onderdelen van de vlaggenstokhouder;
l. het onderhoud aan tuinen, erven, opritten en erfafscheidingen, zodanig dat deze onroerende aanhorigheden een verzorgde indruk maken, waaronder in elk geval:
– bij eerste bewoning van een woonruimte de tot het woonruimtegedeelte van het gehuurde behorende tuin of erf: de aanleg van de tuin of erf met uitzondering van de aanleg van opritten en toegangspaden en het aanbrengen van een eenvoudige erfafscheiding;
– het egaliseren van de tuin en het opbrengen van teelaarde;
– het regelmatig maaien van het gras,
– het regelmatig verwijderen van onkruid in de tuin en tussen tegels van opritten, toegangspaden en terrassen;
– het vervangen van gebroken tegels;
– het regelmatig snoeien van heggen, hagen en opschietende bomen;
– het vervangen van beplanting die is doodgegaan;
– het vervangen van kapotte planken of segmenten van houten erfafscheidingen, het rechtzetten en recht houden van houten erfafscheidingen;
– indien de erfafscheidingen zijn geverfd of gebeitst: erfafscheidingen regelmatig verven of beitsen;
m. het zonodig vegen van schoorstenen, afvoer- en ventilatiekanalen, voorzover deze voor de huurder bereikbaar zijn;
n. het schoonhouden en zonodig ontstoppen van het binnenriool tot aan het aansluitpunt vanuit het woonruimtegedeelte van het gehuurde op het gemeenteriool dan wel op het hoofdriool, voorzover deze riolering voor de huurder bereikbaar is;
o. het schoonhouden en zonodig ontstoppen van de vuilstortkoker en het schoonhouden van de vuilniscontainerruimte, voorzover deze voorziening en ruimte voor de huurder bereikbaar zijn;
p. het schoonhouden van het woonruimtegedeelte van het gehuurde en van de gemeenschappelijke ruimten;
q. het wassen en schoonhouden van de binnen- en buitenzijde van de ruiten, kozijnen, deurposten, het geverfde houtwerk en andere geverfde onderdelen, voorzover deze voor de huurder bereikbaar zijn;
r. het bestrijden van ongedierte, voorzover daaraan geen noemenswaardige kosten verbonden zijn en voorzover de aanwezigheid van dit ongedierte geen gevolg is van de bouwkundige situatie van de woonruimte;
s. het regelmatig schoonhouden van goten en regenafvoeren, voorzover deze voor de huurder bereikbaar zijn;
t. het regelmatig verwijderen van zwerfvuil;
u. het verwijderen van graffiti, voorzover daaraan geen noemenswaardige kosten verbonden zijn en voorzover deze graffiti voor de huurder bereikbaar is;
v. het legen van zink- en beerputten en septictanks.
Overige vragen zie hier onder:

Kijk en of klik hier…
Kies een menu of artikel/item en lees meer..: >>menu home – >>menu huren – >>menu kopen – >>menu contact – >>menu zoeken – >>menu inloggen